Agria Djurförsäkring


I början av December fick jag
åka till veterinären med Selma.
Jag löste då en försäkring..trodde jag....

Kvinnan som var andra luren tog alla mina
uppgifter. Jag fick då reda på att så fort jag
fått kvitton från mitt besök där så skulle jag skicka
in dem till huvudkontoret på Agria.

Sagt och gjort så gjorde jag som hon sagt.
Dumma jag glömde naturligtvis att ta kopior
på det jag skickat in! ILLA!

Det har gått 3 månader och jag har inte hört ett ljud.
Idag ringde jag och undrade hur det gått med mina papper.
Då får de upp mitt namn, men de har inga papper....
Så vart är dem då? Det är ju
lustigt att sådana här instutioner ALLTID lyckas ha bort
just mina papper! JUST GREAT! NOT

Så nu kommer jag få göra en s.k besiktning av båda mina
katter att de är fullt friska. Efter det ska jag skicka in nya papper.
De gamla papperna att jag faktiskt har varit hos veternären för vård
av Selma skickar Djursjukhuset här i Jkpg in åt mig. Hmm vågar
man verkligen lita på detta tro??? Besiktning de är inga jäkla
bilar heller!

Lite pinsamma situationer blir det när jag ska ringa om sådant här
i och med stackars Zepe:s namnval som mitt ex gjorde!

Samtalet lydde så här:

Jag
- Hej jag skulle vilja teckna en försäkring eller jag vill
kolla vad som hänt med den jag tecknade den 8 December.
Hur mycket betalar jag egentligen och varför har jag inte fått papper
hem om detta? Har väntat och undrat ett tag nu. Tänkte att sådant här
tar väl lite tid? Jag har har skickat in kvitton och uppgifter den 10 dec 08. Selma som
katten heter låg inne på sjukhuset då mellan den 8-9 dec

Hon-
Vi har inga papper på Selma och hon måste in för besiktning

Jag- *tänkte* hon är en katt, ingen jävla bil.. hallå!
Jag-
Ok och detta innebär? vad menar du?
Hon- Ja alltså först måste du skicka in papper på att du varit
på sjukhus med katten sen måste du ha papper på att hon nu är frisk.
Efter 6 månader kan du få rabatt på nya ev sjukdomar dock inte denna sortens
sjukdom.
Jag- Nä hä men då är ju denna försäkringen onödig ju. Förra gången
jag sökte hjälp för Selma var det inte samma sjukdom där gällde
den inte heller vad gäller den för egentligen?
Hon- Nä det kan ju hända andra saker med katten...
Jag- Ja Ok, men då fixar jag allt det här vad kostar besiktningen då?
Hon- ca 520 kr / katt

Då tänkte jag: jävlar var dyrt! hallå för en kissekatt! ja ja det är mina små
älsklingar så ok det kör jag på..fast vi löning. Min ena är Id märkt så henne
får jag rabatt på alltid en liten tröst!



Nu kommer vi till det lite pinsamma:

Hon- Jag vill ha alla uppgifter på katterna
Jag- mmmm
Hon-
Vad heter hon som var inlagd?
Jag- Selma född 01 bondkatt svart och vit har varit väldigt mycket sjuk,
går redan på specialmat haft bla bla bla osv
Hon-
Vad heter den andra katten?
Jag- Zepe
Hon-
VA?
Jag- Jo jag sa Zepe ..jag har papper på henne hon är id märkt och registrerad
stavas Ce-Pe...(egentligen stavar vi inte så men jag orkade inte gå in på detaljer
för i papperna jag har stavas det Ce-pe men det är en annan historia)
Hon-
Hur sa du att det stavades nu igen hängde inte med.
Snacka om trög..
Hon: Hur ser denna katten ut
Jag: Mer vit än svart Selma är mer svart, rosa nos, vitt ansikte
Hon:
Ok men då skickar jag papper hem till dig

Mmmm får se det ja...jag blir tokig på dessa snigelbrev för dem verkar
ju inte fungera ändå! Fortsättning följer....


Bilder eget arkiv

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0