Pengarna rullar..


Det har varit en bra men
rätt så dyr dag idag!
Mina små rara hårbollar
skulle till veterinären idag
för friskhetsintyg och besiktning.

Jag har aldrig vaccinerat dem
så det var tvunget att göras också.
Så ja räkningen på detta blev lite
dyrare än vad som var tänkt.
Men nu är allt klart och jag har
faxat iväg de viktiga papperna.
Nu är det bara att vänta 1/2 år
så ska försäkringen börja gälla.

Det gick rätt bra hos veterinären
Ze-pe blev dock väldigt arg på dem
och morrade rätt bra, men Selma bara pep.

Så började min olje lampa lysa
idag på panelen dags att fylla på!
Så länge brukar jag inte vänta
men har visst varit väldigt slarvig.
Lika bra att fylla på spolarvätska
med en gång och fixa vindrutetorkarna
också. Jag åkte och tvättade bilen också
så lite egen service blev det idag. Jag får
ta och åka hem till mamsen  och städa bilen
invändigt också...brukar ju vår och höst städa
bilen så det får bli i helgen eller något.

Så med andra ord det blev många utgifter
idag och det blev dyrt också!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0