Diabetes katt?

Så jag fick tag på en jour
veterinär så här mitt i natten.
00.30 fick jag tag på en i Göteborg.
TACK GODE GUD FÖR DEM!

Jag fick rådet att självklart uppsöka
veterinär imorgon eller så snart som möjligt
så de kunde ta prover. Så länge skulle jag försöka
få i båda katterna speciellt Selma kokt ris och torsk.
Jag skulle ge henne det i små portioner.

I vanliga fall äter Selma allt men inte idag. Teary
Jag fick varken i henne riset eller fisken.    

 Sleeping Kitty On Monitor 
De sa att hon kan ha fått diabetes eftersom hon
kräktes blod. Hon har ju rätt foder men om jag inte
minns fel har jag för mig att veterinären sagt det en gång
till mig att hon kan utveckla det eftersom hon haft njurstenar
och äter special foder eftersom hon har lätt för att lägga på sig
i vikt. Hon var för tjock ett tag så hon fick urinvägsinfektioner
hela tiden men har varit frisk i flera år nu sen jag började med
rätt foder. Hoppas jag får komma till veterinär imorgon innan jag
sticker eller åtminstonde får en tid på onsdag.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0