Lönen

Arbete & Lön

Idag fick jag mig en stor chock. Jag gick in på min sida och skulle kolla hur mycket jag får i lön. När jag sitter där som bäst alltid lika spännande varje gång kommer det upp 4 siffror, 2000 kr. Det kan ju inte vara möjligt tänkte jag. Jag tänkte att nu ser jag fel för ingen människa kan få 2000 kr i lön efter en hel månads arbete fast du vet att du är ledig ifrån jobbet 12 timmar/mån. Det är en omöjlighet att få så lite för så mycket är jag ju inte borta ifrån jobbet.

Nervosisteten började komma och jag började bli väldigt upprörd. Inte kan jag leva på 2000 kr. Två små räkningar o lite mat räcker det till inte mer. Vad gör jag med hyran, bensinräkningen, telefon osv osv. Jag ringde min mamma och förvanade ifall hon eller pappa eller båda två kunde hjälpa mig med pengar.

Efter mycket efterforskningar, några samtal och knappande på datorn har det nog till 97 % ordnat sig. Jag kommer nog att få en hyfsad lön för nu har vi rättat till problemet. Det stora problemet var att jag var timanställd. Då får man lön efter arbetad månad. När du får månadslön får du ju i förskott. Jag är timanställd men har varit månadsanställd och det var det som ställde till det. Jag skulle ha fått fortsätta som månadsanställd men procenten skulle ha ändrat bara. Men förhoppningsvis får jag mina pengar när den 27:e kommer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0