Trav

V64

Ja när ni hör ordet trav då kanske ni suckar som jag också gör. 
På Tv är det urtrist men jag som är i från Vaggeryd,
vet ju att vi har en liten trav bana där. Igår var det V64 och
det sändes även i Tv 4 sen. Det är en sport som är mycket
roligare att se på live och spela på framförallt!

På 90-talet var min pappa delägare av en travhäst ,
som tyvärr bara kom till en enda start. 
Skandiway hette hästen jättefin. Den fanns uppe i Umeå
och vi åkte upp dit en sommar. 
Jag var överlycklig över att få träffa hästen,
även om jag är inte är en häst tjej direkt och
jag fick åka sulky med Skandiway

Självklart spelade jag och jag vann 3 ggr
förlorade 3 ggr så kvällen gick plus minus noll. 
Det enda jag ångrar är,
att jag inte satsade i ett lopp där jag tänkt satsa
och självklart vann den hästen.Typiskt ,men
så är det väl jämt.

B kändisen Leif "Loket" Olsson var speaker,
men han är ändå duktig som det.
På tal om honom så är Bingolotto inte som det var förr. 
Trots allt passade han som programledare där.

  
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Usch, trav!

2007-07-19 @ 11:46:45
URL: http://www.olododo.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0