Jag

Milstolpar - Mitt liv så här långt hitills

1978
2 mars jag föds.

1 år Ingen aning lärde mig gå tror jag.
 
2--5 år minns inget knappt mina föräldrar skildes också under denna tiden och vi flyttade några ggr också under denna perioden. Bor både i Småland, Vaggeryd och lite i Hälsingland, Lottefors utanför Bollnäs.

6 år jag får min första klocka, en röd & har för mig att jag får min första kamera också, en rosa "Canon Pop"..

7-10 år  jag börjar i skolan 1 klass, lågstadiet. Vi har flyttat till ett helt nybyggt hus i Vaggeryd.

10-12 år och jag börjar mellanstadiet kände mig lite stor haha.

13-14 år äntligen i tonåren. I åk 7 får jag ett pinsam födelsedagsplakat av mina vänner på skolan som är en tradition att ge varandra. Är jätte kär i en kille i 9:an.

15 år och jag var lycklig att jag fick min moped så jag kunde ta mig någonstans eftersom jag bodde i lilla Vaggeryd typ "på landet" som man kallade det även om jag bodde mitt i centrum. Jag konfirmeras också.

16 år slutar 9:an äntligen gymnasiet och Jönköping. Får besked att jag inte kommit in på mitt program jag valt. Får gå hela sommaren i ovisshet att jag inte ska börja gymnasiet. Två dagar innan gymnasiet börjar får jag reda på att jag kom in!

17 år börjat gymnasiet och man trodde man hade stora problem...Yeah right jag skulle bara vetat vad som skulle komma haha.Inte för att jag har jätte stora problem just nu förutom de vanliga små problemen men ändå. Ibland längtar man nästan tillbaka. Första pojkvännen. Tar slut efter jätte kort tid träffar en ny kille.

18 år Slut med pojkvän. Jag försöker ta körkort. Får äntligen komma in på puben. Är ute nästan varje helg. Träffar en ny kille.

19 år tar studenten nyutbildad barnskötare och jag åker som  sommar au-pair till England. Slut med pojkvän efter resan.

20 år och livet var toppen! man kom in på alla ute ställen helt plöstligt. Jag flyttar hemifrån. Lever livet.

21 år och jag börjar på folkhögskola på Fritidsledarlinjen. Lever livet!

22 år ny pojkvän.

23-24 år Utbildad Fritidsledare blir sambo för första gången i mitt liv. Skaffar katt.

25 år Jag nådde en milstolpe som hette duga. Inte för ung inte för gammal precis lagom och jag önskade att jag kunde stanna vid denna åldern för evigt. Separerar.  Flyttar itll en ny 2:a Åker till Rhodos & tar nya tag. Kommer in på alla uteställen i min favorit stad Stockholm.

26-27 år Jag träffar en ny kärlek. Får med en till katt på köpet =) och jag  lever på olika vikariat i Jönköping.

28  år Jag  har flyttat till Värnamo.  Särbo. Jag har fått jobb på badet där. Slut med pokvännen. Flyttar till en 2:a.

29 år Jag inser att jag vill bli brandman fortsätter jobba men går ner i tid.  Jag börjar plugga matte a också för att kunna söka skola till våren. 3o års kris! Springer både vår ruset & tjejmilen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0