Gnuttarna

Gnuttarna

Hört talas om gnuttarna? Gnuttarna är en svensk barnserie av Lars Mortimer, producerad på 1980-talet om några vithåriga, pälsbeklädda skogsvarelser. Den är en spinn off från serien Bobo.

Förr fanns det en gnuttby i Hälsingland i Alfta. Där var jag 1987 eller något tror jag. Jag köpte en gnutt men nu vet jag inte vart den tagit vägen men den kommer väl fram när jag städar hos gudmor eller hemma hos mamma. Jag har iallafall hittat hästen som jag köpte till också. Mortimer som ritat serien var där o ritade en Gnutt teckning till mig och jag blev jätte glad.


Kommentarer
Postat av: Ibbe

Det var en söt bild på en gnutt där:)!
jag minns BoBo och gnuttarna från när jag var liten=).
Det fanns även en serie som hette Goliat:).

Så synd att alla de serierna lagts ner:)

2007-11-18 @ 12:09:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0